Przejdź do treści

Szkolenie

Flytech jest szkołą motolotniową wpisaną do Rejestru Podmiotów Szkolących prowadzonego przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego pod numerem 235RPS-10/2017. Prowadzimy szkolenia do uzyskania świadectwa kwalifikacji pilota motolotni PHGP z wpisem podstawowym PHG(L). Szkolenie do uprawnień PHG(L) czyli motolotnie lądowe składa się z części teoretycznej (48 godzin) oraz części praktycznej (25 godzin). Szkolenie teoretyczne może być prowadzone metodą stacjonarną, zaoczą lub elektroniczną (e-learningową).

Szkolenie teoretyczne składa się z następujących przedmiotów:
– Prawo lotnicze
– Człowiek – możliwości i ograniczenia
– Meteorologia
– Nawigacja
– Procedury operacyjne
– Osiągi i planowanie lotu
– Wiedza ogólna o statku powietrznym
– Zasady lotu
– Bezpieczeństwo lotów

Szkolenie praktyczne składa się z minimum 25 godzin lotu, które obejmują:
– loty do strefy
– loty po kręgu
– loty po trasie

Szkolenie praktyczne odbywa się etapami. Pierwszy z nich to loty do strefy czyli w rejonie lotniska. Mają one na celu zapoznanie pilota-ucznia z powietrzem, wysokością oraz własnościami motolotni. Na tym etapie pilot-uczeń poznaje podstawowe elementy związane z zasadami sterowania motolotnią oraz poznaje teren, w którym odbywają się loty szkolne. Po pierwszych lotach zapoznawczych instruktor zajmuje miejsce na tylnym fotelu z którego instruuje i nadzoruje pilota-ucznia. Po lotach do strefy nadchodzi czas na najtrudniejszy z etapów czyli loty po kręgu. Na tym etapie szlifujemy umiejętności startów i lądowań co zajmuje najwięcej czasu. Po opanowaniu umiejętności startów i lądowań nadchodzi czas na loty nawigacyjne po trasie. Podczas szkolenia praktycznego uczeń musi wykonać osiem godzin lotów w charakterze dowódcy motolotni oraz cztery godziny lotu nawigacyjnego w tym co najmniej jeden przelot nawigacyjny, podczas którego należy wykonać jedno lądowanie z pełnym zatrzymaniem na lotnisku innym niż lotnisko startu.

Ogólne wymagania kandydata to:
− ukończone 15lat (za zgodą pełnoprawnych opiekunów do ukończenia
pełnoletniości)
− wykształcenie gimnazjalne lub równorzędne
− badania lekarskie

Szkolenie teoretyczne kończy się egzaminem wewnętrznym w formie testu wyboru, który kandydat musi zdać przed wykonaniem pierwszych samodzielnych lotów. Po odbyciu szkolenia teoretycznego i praktycznego czyli wylataniu minimum 25 godzin lotów zgodnie z programem szkolenia pilot- uczeń otrzymuje zaświadczenie o ukończonym kursie, na podstawie którego może starać się o teoretyczny i praktyczny egzamin państwowy przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną. Szkolenie w naszym ośrodku prowadzimy na motolotni Apollo Delta Jet 2 z silnikiem Rotax 912ULS (100KM) wyposażoną w koła tundry, hamulce tarczowe na trzy kola, trymer elektryczny, radio KRT-2, zestaw przyrządów analogowych oraz elektronicznych MGL Blaze EMS-2. Zbiornik paliwa o pojemności 50 litrów daje zasięg około 400km co jest atutem przy długich lotach nawigacyjnych.